"W starożytnym Egipcie były nie tylko znane, ale także wysoko cenione. Świadczy o tym chociażby fakt, że obdarowywano nimi zmarłych i to tych całkiem zamożnych, jak na przykład tebańskiego architekta Ka. W jego grobowcu archeolodzy odnaleźli zapas suszonych śliwek, które miały zapewnić mu godziwy posiłek w zaświatach."
nawidelcu.pl

Przywiozłam wczoraj z domu kilogram śliwek z zamiarem zapakowania ich do słoików. Ale trochę żal mi było. Dokopałam się do przepisu zamieszczonego na stronie uwielbiam.pl przez użytkownika slonko206.
W końcu żywym godziwy posiłek też się należy.


Aromatyczny placek ze śliwkami

Składniki
  • 30 dag mąki pszennej tortowej
  • 25 dag margaryny zwykłej
  • sól
  • 2 żółtka jaja kurzego
  • jajko całe kurze
  • 2 -3 łyżki śmietany 18%
  • 1 dag drożdży suszone
  • cukier waniliowy lub kilka kropli zapachu waniliowego
  • 1 kg dojrzałych śliwek
  • 2 łyżki dżemu morelowego
  • łyżkę soku z cytryny
  • 2 łyżki posiekanych migdałów
Sposób przygotowania
  1. Drożdże wymieszać z mąką, posiekać z margaryną. Dodać żółtka, jajko, śmietanę, szczyptę soli i cukier waniliowy.
  2. Wymieszać nożem i szybko zagnieść. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki. Po godzinie ciasto rozwałkować i rozłożyć na natłuszczonej blasze.
  3. Umyte śliwki osuszyć, przekroić na pół, usunąć pestki.
  4. Owoce ułożyć na placku przekrojona stroną do góry. Piec do godziny w temperaturze 200?c.
  5. Dżem podgrzać z sokiem z cytryny. Posmarować śliwki. Posypać posiekanymi migdałami. (przy pieczeniu placka śliwki się kurczą, więc układaj je gęsto).
Z braku śmietany w lodówce użyłam jogurtu greckiego.  Z braku dżemu posmarowałam śliwki sokiem cytryny zmieszanym z łyżką miodu. A o migdałach zapomniałam.



















Etykieta powinna brzmieć: koniecznie powtórzyć. Całe szczęście że sezon na śliwki jeszcze się nie skończył.

0 komentarze:

Prześlij komentarz